kenapa saya suka main "Theotown"

Assalamuaikum semua, hari ini saya mengkongsi cerita tentang "Kenapa saya suka main theotown?".Pada tahun 2017, sewaktu saya pindah dari Miri ke Sibu, Sarawak. Pada awalnya saya suka memain "Minecraft" sama juga bina rumah menjadi bandaraya. Tiba-tiba ada abang saya pesan "Dik, cuba awak main theotown..." Waktu tu game tu masih baru lagi... Saya pun cubalah bermain dan rupa-rupanya game bina bandar seperti Simcity juga tapi game tu 2.5D yang hampir menjadi 3D. 

 Saya pun bermainlah dari sebuah kampung menjadi bandaraya ataupun "metropolitan". Akhirnya saya pun siap satu bandar ke satu bandar. Saya pun rasa seronok sekali... Dan saya ucap terima kasih kepada abang saya...


Dalam game ni memang seronok tapi mesti perlu jaga bandar tu dari ancaman seperti kebakaran, penjenayah, perusuhan dan sebagainya. Duit pada bandar pun perlu jaga tau.

 Dalam "Urban planning", Saya lebih suka menikut bandar di Amerika Syarikat dan europah.(Walaupun saya tak beberapa dengan Amerika dalam segi politik) 

 Cukup sampai di sini sahaja saya meletakan pen dahulu.Nanti kalau saya rajin, saya saya akan update status terbaharu saya...

 Assalamualaikum dan selamat tinggal...

Ulasan